The reason of the title of my blog.

woensdag 29 december 2010

Finally, someone let me outta my cave.

Dus om even het roer om te gooien is dit mijn een-na-laatste ergernis van het jaar, en ook nog eens in het Nederlands! Aangezien jij/jullie de lezers zijn en Nederlands spreken. De laatste gaat een 2010 opgekropte ergernis worden.
En er gaat wat verbaal geweld gebruikt worden. .

Dus dit is ook meteen een goedmakertje voor mijn vorige twee ergernissen, want die faalde een beetje al zegt ik dat zelf doen. 

Vorig weekend begon met vrijdagavond(Joh) en mijn collega's en ik + een vage ex-werknemer(goede vriend van het bedrijf) gingen eerst even borrelen. Ik kreeg gratis bier, wat betaald werd door mijn baas dus dat vond ik prima. Erg leuk allemaal. Totdat er een klein irritant meisje genaamd serveerster(en daar komen er nog wat van) telkens door ons heen liep en sorry zei. Nou ben ik niet het soort mens om dat niet te accepteren dus ik vind het niet erg... na 35 keer verviel haar argument een beetje, gelukkig gingen wij vijf minuten later richting de auto om naar fabuleuze berenboot te gaan. Maar eerst dus een kwartiertje in de auto, geen probleem.. totdat de bedrijfsleider de auto opstartte en ik hoor ineens André Hazes met Gerard Joling mijn trommelvliezen langzamerhand afraffelen. Mijn gedachte: 'Fijn, is het er zo één.'

Maar goed, eenmaal aangekomen, mochten we eerst een half uur in de kou wachten voor, jawel, de BERENboot. Wachten.. wachten.. duurt lang. 
Wij naar binnen toe, tafel aangewezen gekregen. Wij allemaal een plek uitgekozen, beetje praten. 
Ineens komt er een klein Aziatisch serveerstertje naar ons gelopen. Gesprekken gingen verder en.. "HALLO! Willen jullie wat drinken?!"  *Ja, een fles wijn en douw die kurk in je strot. *
Ik schrok mij de tering. Maar wende er aan. 

Bij elk gerecht werd er een soort 3kwartfalende show gegeven ter introductie. 
Daarna kwam het meisje weer: 
'HALLOO! IK WIL JULLIE GRAAG UITNODIGEN OM ETEN TE KOMEN PAKKEN"
Voorgerecht was oud stokbrood met kruidenboter, huzarensalade enzo. Ja, of uiensoep zonder stukjes bruin brood met gesmolten kaas erin  
'HALLOO! IK WIL JULLIE GRAAG UITNODIGEN OM ETEN TE KOMEN PAKKEN"
Hoofdgerecht was echt typisch 'beren': Spareribs, patat, burgers, maar ook gamba's die slecht voorbereid waren, saté, babi pangang, geen rijst(duh, tuurlijk)
'HALLOO! IK WIL JULLIE GRAAG UITNODIGEN OM ETEN TE KOMEN PAKKEN"
 Nagerecht was ijs, van mokka-chocolade naar slagroom, stukjes fruit enzovoort 
Wel goede cappuccino, werd thuisgebracht. Het was een leuke avond, maar ik vind socializen met collega's toch niet echt helemaal leuk.

Zaterdag: Op de planning staan 2 verjaardagen, 
Eerst naar mijn neefje, die is 15 geworden, even bijgepraat en toen verder gegaan. 

's avonds langsgegaan bij een 'Sweet 18' party. 
Ik kom binnen, beetje bijpraten enzo, vergeten dat er een 'Bring johr eaun boez'-regel was dus er was niet veel en ik wou geen sterke drank. Dusnja, dan maar niks, ging toch rond kwartvoor12 naar huis toe. 
Kwamen meer mensen binnen, werd al wat gezelliger. Na een half uur hadden twee meisjes ruzie om LSD. Nou kan het aan mijn nuchtere verstand liggen, maar dramatiserenderwijs aandacht lopen te lopen te zoeken is toch wel een beetje vaag. Eén van die meisjes, juist die ene die ik niet mag, lag later knock-out op de bank en klaarblijkelijk was ik als de klootzak die ik ben, de enige die dat best grappig vond. Uiteindelijk nog een beetje rondgelopen en gepraat. Een vriend van me zou meegaan lopen naar het metrostation maar zei opeens van: 'Vind je het erg als ik niet mee ga?' waarop ik snel antwoordde 'Nee.' Dus haalde ik de twee-na-laatste metro, leuke avond gehad. 

Zondag: 
Werd nogal blij wakker, vandaag was namelijk de dag dat ik naar Gogol Bordello ging!
Ik heb een liefde voor crossover-muziek, in dit geval een mix van Zigeunermuziek en punk.
Afgesproken om kwart voor 4 op centraal station, en ik citeer
`Alles wat er tegen kan zitten, zit tegen´ Een vriend van me was de dupe van de nieuwe dienstregeling.
Iedere keer een kwartier tot half uur wachten, uiteindelijk zaten we half 5 in de trein. Just sayin´
Dus eenmaal beland in Tilburg, komen we menig concertganger, ditmaal in vorm van een kortzichtige metalhead, tegen. Wij gingen even turkse pizza eten enzo, toen naar 013 en meneer had een shortcut dus dat volgden wij. Een half uur in de rij gestaan.
Voorprogramma's waren Alain Johannes en DeVotchka!
Samen met Gogol Bordello waren er leden van de een naar de andere band om met een nummer te helpen. Het was echt een tof optreden!

Nog even over die vriend die ineens niet meer meeliep: 
Zaterdag was hij aardig,
Zondag was hij zielig omdat ie gepest werd 
Eerstvolgende keer dat ik hem zag deed hij weer stoer.

Inmiddels zijt ik aan het einde van deze entry en hebk al vakantie ga ik zeau weer aan de volgende beginnen.
grrrrrrrrrrsajdfbdkszk.xlfa\dfslfdfs <3

Geen opmerkingen:

Een reactie posten